2nd Annual Karama Beirut Human Rights Film Festival

We are honored to welcome you to the 2nd edition of:

Karama Beirut Human Rights Film Festival (KBHRFF)

KBHRFF is a film festival that contributes, among other well-established and renowned human rights film festivals in the world, to spreading cinema that denounces racism, discrimination and injustice.

WHAT?
The 1st edition of KBHRFF was themed “The others” and took place on July 2016 at Metropolis Empire Sofil. We aimed to raise awareness and contribute to respecting the rights of refugees and minorities in Lebanon and the Arab World. We hoped to encourage and mobilize solidarity and support in search of real action and change.

In this year’s 2nd edition addressing the theme of “New Identities,” 21 innovative films have been selected: fiction, animation and documentary films; local, regional and international taking merging both top-notch artistic merit with the best in human rights advocay.

WHY?
It is an essential part of humanity to be confronting new issues; crucial ones which demand that we change our human behavior and proclaim this change positively and clearly. This transfomation will create new paths toward the values of happiness, righteousness, goodness, justice and beauty. 

The question we have been individually and universally asking ourselves as we search for identity, belonging and home, is:

Are we in desperate need for a new Identity/Identities?

Despite the discomfort and pain of change, the answer seems clear to us. What about you? Join us....

 

يشرفنا أن نرحب بكم في الطبعة الثانية من:

مهرجان كرامة بيروت لحقوق الإنسان (كبرف)

كرفف هو مهرجان سينمائي يساهم، من بين المهرجانات السينمائية الأخرى المعروفة في مجال حقوق الإنسان في العالم، لنشر السينما التي تستنكر العنصرية والتمييز والظلم.

ماذا؟
كانت الطبعة الأولى من كبرف تحت عنوان "الآخرين" وعقدت في يوليو 2016 في متروبوليس سوفيل. ونحن نهدف إلى زيادة الوعي والمساهمة في احترام حقوق اللاجئين والأقليات في لبنان والعالم العربي. ونأمل أن نشجع وتعبئ التضامن والدعم بحثا عن عمل حقيقي وتغيير.

وفي هذا العام، تم اختيار 21 فيلما مبتكرا بعنوان: "الخيال، الرسوم المتحركة والأفلام الوثائقية". على الصعيد المحلي والإقليمي والدولي دمج كل من الجدارة الفنية أرفع مع أفضل في الدفاع عن حقوق الإنسان.

لماذا ا؟
إنه جزء أساسي من البشرية لمواجهة قضايا جديدة؛ والتي تتطلب منا أن نغير سلوكنا الإنساني ونعلن هذا التغيير بشكل إيجابي وواضح. هذا ترانسفوماتيون سيخلق مسارات جديدة نحو قيم السعادة، البر، الخير، العدل والجمال.

والسؤال الذي طرحناه على أنفسنا بشكل فردي وعالمي ونحن نبحث عن الهوية والانتماء والمنزل هو:

هل نحن في حاجة ماسة إلى هوية / هوية جديدة؟

على الرغم من عدم الراحة والألم من التغيير، الجواب يبدو واضحا بالنسبة لنا. ماذا عنك؟ انضم إلينا....

Undefined
Event Image: 
Event Date: 
Tuesday, July 11, 2017 - 19:00